PeterConnects, het is een naam die je wellicht niet eerder gehoord hebt. En toch is het een product dat veel en vaak gebruikt wordt. Recent trainden mijn collega’s en ik ongeveer 700 medewerkers van een advocatenkantoor op de producten van PeterConnects. We doen bij LearnWise immers meer dan alleen migratietrainingen op het gebied van Windows en Microsoft Office. 😉 Tijd om eens stil te staan bij de producten van PeterConnects die ik vaak tegenkom tijdens mijn trainingen.
Wat is PeterConnects?
PeterConnects is de naam van een reeks producten, ontwikkeld voor de verbetering van telefonische bereikbaarheid. Veel bedrijven gebruiken Cisco Unified Communications Manager of Microsoft Lync (tegenwoordig: Skype for Business) voor telefonie. Alhoewel deze telefoniesystemen technisch goed in elkaar zitten, is de gebruiker, die de techniek moet aansturen, op een aantal punten vergeten. Het product is dus technisch prima in orde, maar niet voor alle doelgroepen even gebruiksvriendelijk. De producten van PeterConnects vullen dit gat op en zorgen ervoor dat gebruikers op een prettige en efficiënte manier van het telefoniesysteem gebruik kunnen maken.
PeterConnects Attendant
Eén van de producten is de PeterConnects Attendant: een bedienpost waarmee grote hoeveelheden telefoongesprekken snel en gemakkelijk kunnen worden beantwoord en doorverbonden. De Attendant is software en bedoeld voor personen die verantwoordelijk zijn voor al het telefonieverkeer in een (middel)grote organisatie. Telefonistes en receptionistes, bijvoorbeeld. Zelfs in een grote organisatie is dit vaak slechts een kleine groep mensen, maar wanneer deze kleine groep op een efficiënte manier met het product kan werken helpt het de hele organisatie.
PeterConnects Manager/Assistant
Een ander product is de PeterConnects Manager/Assistant: een hulpmiddel op de computer van medewerkers, onder andere bedoeld om de selectieve telefonische bereikbaarheid van medewerkers te regelen. In tegenstelling tot de PeterConnects Attendant is dit product voor een grote groep mensen interessant. Met de Manager/Assistant heb je een handige manager-secretaresseschakeling in handen, iets wat bij Microsoft Lync (Skype for Business) en Cisco Unified Communications Manager ontbreekt of onvoldoende aanwezig is.
De PeterConnects-trainingen van LearnWise
Een gebruikerstraining voor PeterConnects bouwen wij op dezelfde manier op als bijvoorbeeld een gebruikerstraining voor Microsoft Word. We leggen niet ‘gewoon’ uit hoe het product of programma werkt, maar we kijken hoe de organisatie werkt of wil werken en hoe het programma daarbij kan helpen. De gebruiker en de werkwijze van de organisatie zijn leidend voor een goede adoptie.
Meer weten over de PeterConnects-trainingen?
Laat het me weten. Ik kom er graag samen achter hoe LearnWise je organisatie kan helpen en vertel je over de PeterConnects-trainingen die we eerder verzorgden.