Skype voor bedrijven - Beter bereikbaar
Telefoneren vanaf je laptop en online vergaderen met collega’s op een andere locatie wordt mogelijk gemaakt door Microsoft Skype voor bedrijven. Ben jij al vertrouwd met de basisfunctionaliteiten van Skype voor bedrijven om goed te kunnen samenwerken? En kunnen jouw collega’s je gemakkelijk vinden op de momenten dat jij dat wilt? Beter bereikbaar zijn voor al je collega’s, daar gaat het in deze training om.
Doelgroep
Alle doelgroepen. Het tempo en niveau worden aangepast aan de samenstelling en opleidingsbehoefte van de groep.
Voorkennis
Voor deze training is geen specifieke voorkennis vereist.
Leerdoel van training
Je leert veelvoorkomende werkzaamheden sneller en slimmer uit te voeren door optimaal gebruik te maken van de (nieuwe) mogelijkheden die Skype voor bedrijven daarvoor biedt.
Onderwerpen die hierbij aan bod komen zijn onder andere:
- Krijgen van inzicht in de mogelijkheden van Skype voor bedrijven
- Omgaan met je beschikbaarheidsinformatie
- Beheren van contactpersonen
- Gebruik maken van chat
- Bellen en gebeld worden
- Overleggen en vergaderen
Tijdsinvestering
2 uur klassikale training + eventueel begeleiding in de praktijk. Andere wensen? Neem contact op zodat we je hierover kunnen adviseren.
Maatwerktraining
Een training wordt altijd voorafgegaan door een intake. Tijdens de intake worden werkzaamheden, knelpunten en wensen in kaart gebracht. Dit zorgt ervoor dat je een training krijgt waar je echt wat aan hebt in de praktijk. De training wordt bij jou op kantoor gegeven.
Materiaal
Deelnemers krijgen een Skype voor bedrijven Quick Reference Card.
Skype voor bedrijven - Optimale communicatie
Je handelt veel telefoongesprekken af binnen de organisatie. Niet meer vanachter een telefoon maar ‘gewoon’ vanachter een PC. Jij neemt gesprekken over van collega’s als ze bezet zijn. Zo wordt iedereen die belt snel en correct geholpen. Zorgen voor vlotlopende, optimale communicatiestromen, daar gaat het in deze training om.
Doelgroep
Deze training is bedoeld voor medewerkers die vanuit hun functie een schakel zijn in de communicatie. Hierbij kan gedacht worden aan medewerkers van een secretariaat, telefonisten, receptionisten, helpdeskmedewerkers, enzovoort. Het tempo en niveau worden aangepast aan de samenstelling en opleidingsbehoefte van de groep.
Voorkennis
Voor deze training is geen specifieke voorkennis vereist.
Leerdoel van training
Je leert geavanceerde werkzaamheden sneller en slimmer uit te voeren door optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden die Skype voor bedrijven daarvoor biedt.
Onderwerpen die hierbij aan bod komen zijn onder andere:
- Bellen en gebeld worden
- Doorschakelen en doorverbinden
- Meedraaien in een antwoordgroep
- Gemachtigd zijn om namens een ander te bellen
- Instellen van opties voor oproepbeheer
- Overleggen en/of vergaderen met Skype voor bedrijven
Tijdsinvestering
3 uur klassikale training + eventueel begeleiding in de praktijk. Andere wensen? Neem contact op zodat we je hierover kunnen adviseren.
Maatwerktraining
Een training wordt altijd voorafgegaan door een intake. Tijdens de intake worden werkzaamheden, knelpunten en wensen in kaart gebracht. Dit zorgt ervoor dat je een training krijgt waar je echt wat aan hebt in de praktijk. De training wordt bij jou op kantoor gegeven.
Materiaal
Deelnemers krijgen een Skype voor bedrijven Quick Reference Card.
Blog
Kijk ook eens naar deze blogs over Skype voor bedrijven: