PeterConnects Attendant - Moeiteloos verbinden
Wanneer je met een attendant (bedienpost) werkt, ben je het zenuwcentrum van telefonische bereikbaarheid. Met de PeterConnects attendant verwerk je al het binnenkomende telefoonverkeer. Met de PeterConnects attendant training krijg je overzicht hoe de bereikbaarheid binnen de organisatie geregeld is en gaan we in op de belangrijkste handelingen die je in de attendant uitvoert. Het is een hands-on training, want uiteindelijk is het leren werken met de attendant een kwestie van doen!
Doelgroep
Deze training is voor receptionisten of andere medewerkers die attendant (bedienpost) werkzaamheden verrichten.
Voorkennis
Deze training is voor receptionisten of andere medewerkers die attendant (bedienpost) werkzaamheden verrichten.
Leerdoel van training
Je leert veelvoorkomende werkzaamheden met de PeterConnects attendant uit te voeren. Onderwerpen die hierbij aan bod kunnen komen, zijn onder andere:
- Het uiterlijk en opbouw van de attendant begrijpen
- Samenwerking met Skype voor bedrijven of Cisco
- Telefoon aannemen, in de wacht zetten en doorverbinden
- Telefoonlijsten aanpassen
- Gebruik van headset
- Gesprekshistorie bekijken via de attendant
Onderwerpen zijn mede afhankelijk van welke modules van de PeterConnects attendant zijn afgenomen.
Tijdsinvestering
3 uur klassikale training + een dagdeel begeleiding in de praktijk. Andere wensen? Neem contact op zodat we je hierover kunnen adviseren.
Maatwerktraining
Een training wordt altijd voorafgegaan door een intake. Tijdens de intake worden werkzaamheden, knelpunten en wensen in kaart gebracht. Dit zorgt ervoor dat je een training krijgt waar je echt wat aan hebt in de praktijk. De training wordt bij jou op kantoor gegeven.
Materiaal
Deelnemers krijgen de PeterConnects Attendant handleiding en Quick Reference Card.
Skype voor bedrijven en PeterConnects Manager/Assistant toolbar - Als er altijd opgenomen moet worden
Deze training combineert Skype voor bedrijven met de PeterConnects Manager/Assistant toolbar en draait om (telefonische) bereikbaarheid. Met de toolbar regelt de secretaresse haar eigen bereikbaarheid en die van de manager. Vaardigheden om iemand door te verbinden of een conference call opzetten zijn belangrijk in de taken van de secretaresse. Deze vaardigheden worden handson getraind, maar net zo belangrijk is inzicht in het bereikbaarheidsmodel van de organisatie. Hoe zorg je er voor dat er altijd iemand opneemt?
Gebruikt u de PeterConnects Manager/Assistant toolbar in combinatie met Cisco? Informeer naar de mogelijkheden.
Doelgroep
- Managers: Skype voor bedrijven
- Secretaresses en andere medewerkers die zich bezighouden met managementondersteuning: Skype voor bedrijven + PeterConnects Manager/Assistant toolbar
Voorkennis
Voor deze sessie is geen specifieke voorkennis vereist, maar enige ervaring met managementondersteuning is meegenomen.
Leerdoel van training
Je leert veelvoorkomende handelingen op het gebied van telefonie uit te voeren met Skype voor bedrijven en de PeterConnects Manager/Assistant toolbar. Alhoewel vaardigheden belangrijk zijn, is het vooral belangrijk dat er inzicht ontstaat in hoe je zorgt voor je eigen bereikbaarheid en voor die van de manager.
Om een beeld te schetsen zijn dit onderwerpen die aan bod kunnen komen:
- Waarom Skype voor bedrijven?
- (Telefonische) Bereikbaarheid en chatten
- Telefoon beantwoorden via de computer, headset en/of deskphone
- De microfoon dempen en in de wacht zetten
- Doorverbinden met consultatie
- Doorschakelen
- Conference call
Specifiek voor secretaresses
- Door de managers status “Niet storen” inbreken
- De bereikbaarheid van de manager regelen
- Eigen bereikbaarheid in de groep regelen
Uiteraard wordt de definitieve inhoud in overleg bepaald.
Tijdsinvestering
De vorm en duur van de training zijn in overleg. Meestal krijgen de managers een presentatie/demonstratie en de secretaresses een langer durende praktische handson training. We adviseren u graag over wat het beste bij de organisatie en doelgroep past.
Maatwerktraining
De training moet passen bij de organisatie, doelgroep en budget. We adviseren u graag over hoe deze training kan bijdragen aan het adoptieproces van Skype voor bedrijven en de PeterConnects Manager/Assistant toolbar.
Materiaal
Deelnemers krijgen een PeterConnects Manager/Assistant toolbar Quick Reference Card.
Blog
Kijk ook eens naar deze blogs over PeterConnects: